Television Listings

UK paper "sloppy" over Peaches Geldof article

 Peaches Geldof arrives at the premiere of the new film
Peaches Geldof arrives at the premiere of the new film 'Factory Girl' in Leicester Square, London March 13, 2007. REUTERS/Kieran Doherty
— image credit: Reuters

LONDON (Reuters) - The press watchdog in Britain said on Thursday the Daily Star tabloid was guilty of "sloppy journalism" over an article which claimed Peaches Geldof, the duaghter of environmental campaigner Bob Geldof, received money for "showing up to parties."

The paper ran a front page story last September under the headline "Peaches: Spend the night with me for 5k," saying that Geldof was paid for her "company" and for "services."

Lawyers for the daughter of Bob Geldof and Paula Yates claimed the inaccurate article would mislead readers into believing the 19-year-old was offering sexual favors in return for money and demanded an apology.

The Press Complaints Commission said the Star's story had "fallen well short of the high standards" of the newspapers' code of practice. "This was all sloppy journalism," it added.

The Star did print an apology last month, although not on the front page as lawyers for the teenager had demanded.

(Reporting by Michael Holden; Editing by Steve Addison)

We encourage an open exchange of ideas on this story's topic, but we ask you to follow our guidelines for respecting community standards. Personal attacks, inappropriate language, and off-topic comments may be removed, and comment privileges revoked, per our Terms of Use. Please see our FAQ if you have questions or concerns about using Facebook to comment.

Community Events, September 2014

Add an Event

Read the latest eEdition

Browse the print edition page by page, including stories and ads.

Sep 11 edition online now. Browse the archives.